Bank Norwegian: kokemuksia ja kaikki faktat lainasta ja luottokortista
Bank Norwegian on norjalainen pankki, joka toimii Pohjoismaiden lisäksi myös Saksassa ja Espanjassa. Bank Norwegianilta voi hakea vakuudetonta lainaa ja luottokorttia. Lisäksi pankki tarjoaa säästötiliä erittäin kilpailukykyisellä korolla. Tutustu alla Bank Norwegianin tarjontaan sekä meidän ja muiden asiakkaiden kokemuksiin Bank Norwegianista.
- Norjalainen digipankki
- Yksi suosituimmista kulutusluotoista
- Tarjolla myös luottokortti ja säästötili
Lainasumma | 1000 – 60 000 € |
Takaisinmaksuaika | 1-15 vuotta |
Korkorajat | 7,79-19,99 % |
Ikäraja | 23 vuotta |
Esimerkkinä, 12,99 % korolla (todellinen vuosikorko 14,93 %) 12 000 € laina, kokonaishinnaksi tulee seitsemän vuoden maksuajalla 18 890 €, kuukausieräksi 225 € (84 erää). Lainan perustamismaksu on 90 € ja kuukausittainen tilinhoitomaksu on 5 €.
💡Voit hakea Bank Norwegianin lainaa myös kilpailutuksesta
Bank Norwegian on hyvin edustettuna myös useissa lainakilpailutuspalveluissa. Sen sijaan, että hakisit lainaa suoraan Bank Norwegianilta, voit myös kilpailuttaa koron seuraavissa palveluissa. Bank Norwegian on usein edullisimpien tarjousten joukossa, mutta ei läheskään aina. Kilpailutus voi myös parantaa mahdollisuuksiasi ylipäätänsä saada lainaa.
Paras
- Korotonta maksuaikaa jopa 45 päivää
- Cashbackia joka ostosta
- Matkavakuutus ja muita etuja
- Yhdistä Google Pay ja Apple Payhin
Korotonta maksuaikaa | Jopa 45 päivää |
Korko | 19,99% |
Kulut | 0 €/kk |
Luottoraja | Jopa 15 000 € |
Cashback | 0,5 % Rahaa takaisin joka ostosta |
Esim. maksulykkäyksen yhteydessä korko 19,99 % ja tod. vuosikorko 21,92 % 1500 € luotolle. Takaisinmaksu 12 erässä (139 €) kuukauden välein. Kulujen osuus on 168 €, yhteensä 1668 €. Sopimus on voimassa toistaiseksi.
Bank Norwegian myöntää vakuudettomia lainoja ja luottokortteja
Bank Norwegian on digitaalinen pankki, joka tarjoaa säästötilejä, vakuutuksia ja erilaisia ratkaisuja rahoitukseen. Bank Norwegian myöntää vakuudettomien lainojen lisäksi luottokortteja.
Vakuudeton laina
Bank Norwegianin vakuudetonta lainaa voi hakea auton rahoitukseen, remontointiin, lomamatkaa varten tai muuten arjen kulutukseen. Vakuudetonta lainaa voi myös hakea pienempien lainojen ja luottojen yhdistelyä varten.
- Lainasumma 500–60 000 €
- Laina-aika: 1–15 vuotta
- Lainan korkoprosentti: 5,99–19,99 %
- Suurin todellinen vuosikorko: 24,18 %
Luottokortti
Bank Norwegian myöntää myös luottokortteja. Bank Norwegian luottokorttia käyttämällä ansaitsee joko käteispalautuksia tai CashPoint-pisteitä, joita voi käyttää Norwegianin lentoihin.
- Kortista ei veloiteta vuosimaksua
- Jopa 45 päivää korotonta maksuaikaa
- Luottoraja jopa 15 000 €
- Todellinen vuosikorko 21,92 %
- Kortti sisältää matkavakuutuksen ja muita vakuutuksia silloin, kun ehdot täyttyvät
Kuka voi saada lainaa Bank Norwegianilta?
Bank Norwegianin lainaa voi hakea, kun täyttää seuraavat vaatimukset:
- Olet iältäsi vähintään 23-vuotias
- Olet aina hoitanut raha-asiasi huolellisesti, eikä sinulla ole yhtään maksuhäiriömerkintöjä
- Olet ollut Suomen väestörekisterissä ainakin edellisen 36 kuukauden ajan
Lainaa voi hakea aina 60 000 euroon asti, mutta suurin myönnettävä laina on aina yksilöllinen ja riippuu hakijan tiedoista.
Kokemuksia Bank Norwegianista
Me olemme käyneet läpi lukuisten asiakkaiden kokemuksia Bank Norwegianista. Kokemuksemme mukaan Bank Norwegian koetaan erityisen luotettavaksi pankiksi, jonka kautta voi hakea turvallisesti vakuudetonta lainaa.
Lainaa ottaneilla asiakkailla on jäänyt hyvä kokemus sekä kulutukseen tarkoitetuista lainoista että yhdistelylainoista. Useimmat ovat sitä mieltä, että mikäli uudelle lainalle tulee tarvetta, aikovat he jälleen kääntyä Bank Norwegianin puoleen.
Bank Norwegianilla on myös erittäin helppokäyttöinen sovellus, jonka avulla pankin palvelut ovat käytettävissä helposti vain muutaman klikkauksen päässä. Lainaa tai luottokortin käyttöä on helppo seurata sovelluksen kautta, minkä asiakkaat kokevat miellyttäväksi. Bank Norwegianin luottokortti ja säästötili koetaan houkutteleviksi verrattuna kotimaisten pankkien tarjontaan.
Negatiivisia kommentteja löytyy lähinnä asiakaspalvelun saavutettavuudesta. Bank Norwegianin asiakaspalvelun puhelinaika koetaan hankalaksi ja sinne joutuu usein jonottamaan ennen kuin pääsee puhumaan asiakaspalvelijan kanssa. Toisaalta vähemmän kiireiset asiat pystyy hoitamaan erittäin helposti sovelluksen viestien kautta.
Bank Norwegian tarjoaa lainojen lisäksi markkinoiden kilpailukykyisimmän säästötilin
Bank Norwegianilta löytyy lainojen ja luottokortin lisäksi markkinoiden kilpailukykyisin säästötili, joka on tarjolla myös pankin suomalaisille asiakkaille. Olemme melko tottuneita siihen, että säästötilien korot ovat nollassa tai ainakin hyvin lähellä sitä. Bank Norwegian tarjoaa kuitenkin säästötiliä, jonka korko on selkeästi nollan yläpuolella ja parempi kuin mitä kotimaiset pankit tarjoavat.
Mikäli olet kiinnostunut tilisäästämisestä, suosittelemmekin ehdottomasti Bank Norwegianin säästötiliä. Myös säästötiliä on helppo seurata sovelluksessa ja tililtä voi tehdä maksuttomia nostoja omalle pankkitilille rajoittamattoman määrän vuodessa. Talletukset ovat aina 100 000 euroon asti Ruotsin talletussuojan piirissä.
Bank Norwegianin on nykyään osa Nordax AB:tä
Bank Norwegian aloitti taipaleensa Oslossa vuonna 2007 osana Norwegian-lentoyhtiön Norwegian Rewards kanta-asiakasohjelmaa. Samana vuonna se sai pankkitoimiluvan, jolloin siitä tuli digitaalinen pankki.
Bank Norwegian laajensi toimintaansa ensin Ruotsiin vuonna 2013 ja edelleen Suomeen ja Tanskaan vuonna 2015. Laajeneminen jatkui Espanjan ja Saksan markkinoille vuonna 2021. Ruotsalainen Nordax AB osti Bank Norwegianin vuoden 2021 loppupuolella, ja vuonna 2022 Bank Norwegianista tulikin Nordax AB:n norjalainen sivuliike. Alun perin lentoyhtiön kanta-asiakasohjelman osaksi perustetusta pankista on kasvanut 1,7 miljoonalle asiakkaalle palveluita tarjoava digitaalinen pankki.
Bank Norwegian asiakaspalvelu ja yhteystiedot
Bank Norwegianin asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä puhelimitse, sähköpostilla, sovelluksen kautta tai verkkosivuilta löytyvän chatin välityksellä. Bank Norwegianilla on lisäksi erikseen korttien sulkupalvelu, johon voi soittaa ympäri vuorokauden, mikäli luottokortti häviää ja pitää saada pikaisesti suljettua.
Lainaa ja luottokorttia saa haettua kaikkein helpoimmin täyttämällä hakemuksen sovelluksessa tai Bank Norwegianin verkkosivuilla.
Asiakaspalvelun yhteystiedot:
Puhelinnumero: 07532 66 200 (pvm/mpm)
Ulkomailta: +358 7532 66 200 (ulkomaan puhelun hinta)
Puhelinpalvelu on auki arkisin 11.00–17.00. Poikkeavat aukioloajat löytyvät Bank Norwegianin verkkosivuilta.
Sähköpostitse: Yhteyttä otetaan Bank Norwegianin sivuilta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta ja vastauksen saa muutaman arkipäivän kuluessa.
Sovellus: Pankin asiakkaat voivat ottaa yhteyttä myös sovelluksesta löytyvän viesti-toiminnon kautta.
Chat: Verkkosivuilta löytyy chat-botti, jonka kautta löytää vastauksia yksinkertaisiin kysymyksiin.
Usein kysytyt kysymykset
Lainalle voi hakea lyhennysvapaata kuukautta Omien sivujen tai mobiilisovelluksen kautta. On hyvä huomioida, että lyhennysvapaat kuukaudet vaikuttavat alkuperäiseen maksusuunnitelmaan.
Alustava lainapäätös tulee heti, kun olet täyttänyt ja lähettänyt hakemuksen. Tämän jälkeen tulee toimittaa vielä liitteet, joiden käsittelyaika on 0–2 arkipäivää. Hakemuksen tilaa ja tietoja pääsee tarkastamaan kirjautumalla Omille sivuille.
Jokainen lainahakemus käsitellään yksilöllisesti ja päätös lainan myöntämisestä tehdään hakijasta tehdyn riskinarvion perusteella. Mikäli luottotiedot ja maksukyky ovat kunnossa, Bank Norwegianilta on mahdollista saada lainaa kilpailukykyisellä korolla. Mikäli haettava lainasumma on suuri, on todennäköisempää saada se yhteishakijan kanssa.
Lainaan voi tehdä ylimääräisiä lyhennyksiä tai maksaa sen etuajassa takaisin. Lainan etuajassa maksamisesta ei veloiteta ylimääräisiä kuluja. Mikäli haluaa maksaa lainan kokonaisuudessaan etuajassa pois, tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun, jotta saa tarkan lopullisen summan tietoon.
Lainan takaisinmaksusuunnitelmaan voi tehdä muutoksia silloin, kun kaikki laskut on hoitanut ajallaan eikä yhtään laskua ole avoimena. Takaisinmaksuaikaa voi pidentää aina 15 vuoteen saakka. Muutoksia voi tehdä Omilla sivuilla ja mobiilisovelluksessa. On hyvä huomioida, että muutosten tekeminen voi vaikuttaa kuukausittaiseen lyhennykseen ja lopulliseen takaisinmaksettavaan summaan.